Чи всі питання має вирішувати саме лікар первинної ланки? 🤔
🐝 Сімейний лікар, терапевт чи педіатр може вирішити ~80% звернень, що стосується вашого здоров’я. Та це не стосується адміністративних питань.
👩⚕️Обговоримо, що часто трапляється на практиці
📃Рецепт на антибіотики, “Доступні ліки”, скерування на безоплатні аналізи, лікарняні
👉 Все це має видавати той лікар, який робить призначення.
❗Якщо лікар первинної ланки не вів це захворювання, не призначав ці ліки чи обстеження, він має право відмовити у видачі скерування чи рецепту.
👉Також це стосується обстежень під час госпіталізації і перед операціями.
🦷Приватні клініки, у тому числі стоматологічні, також мають можливість видавати лікарняні, рецепти на антибіотики, направлення до спеціалістів та направлення на безоплатні аналізи.
💔Підсумовуючи, лікар первинної ланки НЕ має виконувати адміністративну роботу зі станами, яких не веде. Все робить, той лікар, який призначає.
📃Направлення для пацієнтів, які мають хронічні захворювання і вже лікуються у спеціаліста вторинної ланки НЕ потрібні
💛 Їх виписує лікар, який веде цей стан. Нагадаємо, це також стосується і обстежень, які потрібні в процесі.
♥️ Направлення для планових візитів мають створюватися завчасно
👉Часто виникає історія, що направлення потрібне “на вже”. Просимо вас подбати про направлення завчасно у робочий час лікаря, оскільки візит є плановим.
⌛Ургентні стани НЕ потребують направлення від лікаря первинної ланки
Коли ви звертаєтеся у приймальне відділення у зв’язку з гострим станом, у вас НЕ мають права вимагати скерування, незалежно від часу доби.
💔 Лікар первинної ланки НЕ працює 24/7
Лише у визначений робочий час. При укладенні декларації узгоджуйте з лікарем, як зручніше комунікувати і коли. Лікар не зобов’язаний відповідати на повідомлення чи дзвінок одразу.
👉Якщо ви все ж консультуєтесь з лікарем дистанційно, рішення про те, чи справді потрібен огляд, приймає лікар, оскільки не всі питання можна вирішити онлайн.
🚨Коли мова йде про гострий стан вночі та і вдень, що, на ваш погляд, не може чекати, це привід звертатися на приймальне відділення найближчої лікарні – самостійно або дзвінок 103.